Projekty edukacyjne

PROJEKT – MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY

Uczestnicy: GRUPA SKRZATY, MOTYLKI I BIEDRONKI

Mały Miś

PROJEKT EDUKACYJNY – W KRAINIE UCZUĆ

Uczestnicy: GRUPA SKRZATY

PROJEKT EDUKACYJNY – BLIŻEJ PIESKA

Uczestnicy: GRUPA MOTYLKI I BIEDRONKI

INNOWACJA PEDAGOGICZNA: „ODKRYWAMY TAJEMNICE EMOCJI”

Uczestnicy: GRUPA KRASNALE I ZAJĄCE

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY: „CHWILA DLA SZTUKI”

Uczestnicy: GRUPA KRASNALE

PROJEKT EDUKACYJNO-PROFILAKTYCZNY:

Antosia uczy i ostrzega

Autorzy projektu: mgr Justyna Kasprzyk, mgr Anna Kapłoniak

Wdrażający projekt: mgr Justyna Kasprzyk, mgr Anna Kapłoniak

Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr 3 w Dobczycach

Realizatorzy projektu: Grupa przedszkolna IV „Słoneczka” (4/5-latki)

Czas realizacji: Luty – Maj

Wstęp:

Projekt „Antosia uczy i ostrzega” został stworzony z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, aby pomóc im zrozumieć otaczający świat i nauczyć się unikać niebezpiecznych sytuacji. Inspiracją do projektu są książeczki „Antosia uczy i ostrzega”, które w przystępny sposób wprowadzają dzieci w tematykę bezpieczeństwa. Projekt obejmuje również wykorzystanie kolorowanek i puzzli związanych z tematyką książeczek.

Cele projektu

Cel główny:

  • Kształtowanie u dzieci świadomości zagrożeń oraz umiejętności unikania niebezpiecznych sytuacji.

Cele szczegółowe:

  • Rozwijanie u dzieci podstawowych zasad bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego reagowania w sytuacjach zagrożenia.
  • Wzmacnianie nawyków ostrożności i rozwagi.
  • Uwrażliwienie dzieci na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
  • Kształtowanie odpowiednich postaw społecznych i umiejętności współpracy.

Projekt „Antosia uczy i ostrzega”  w grupie IV „Słoneczka” 

Innowacja „Logopedyczna Kraina Zabawy”

Wykorzystanie zabaw logopedycznych do rozwijania aktywności słownej oraz poprawnego opanowania języka u dzieci 3-letnich, realizacja – grupa I „Skrzaty” od lutego do maja 

Innowacja „Logopedyczna Kraina Zabawy” łączy ćwiczenia logopedyczne z zabawami ruchowymi, dźwiękonaśladowczymi i muzycznymi. Dzięki temu dzieci aktywnie i z radością doskonalą sprawność aparatu artykulacyjnego, rozwijają percepcję słuchową i uczą się kontrolować swój oddech, co pozytywnie wpływa na ich komunikację.

Cel główny:

Stymulowanie rozwoju mowy u dzieci 3-letnich poprzez zabawy logopedyczne wspierające prawidłową artykulację, fonację, oddech oraz percepcję słuchową.

Cele szczegółowe:

• Poprawa motoryki narządów artykulacyjnych.

• Wzmacnianie koordynacji oddechowo-fonacyjnej.

• Wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego.

• Rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności różnicowania dźwięków.

• Poprawa płynności i rytmiki mowy.

• Wzmacnianie pewności siebie w komunikacji werbalnej.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. 

Założenia innowacji:

1. Program skierowany jest do dzieci 3-letnich uczęszczających do przedszkola.

2. Innowacja realizowana jest w drugim semestrze roku szkolnego (od lutego do końca maja).

3. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w formie zabaw logopedycznych.

4. Program łączy ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne oraz zabawy ruchowe i muzyczne.

5. W przypadku dzieci z większymi trudnościami logopedycznymi istnieje możliwość wprowadzenia krótkich ćwiczeń indywidualnych w ramach zajęć grupowych.

Czyste Powietrze

1. O programie „Czyste powietrze…”

Program edukacyjny „Czyste Powietrze Wokół Nas” to program profilaktyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym, ich rodziców i opiekunów.

Głównym celem programu jest zwiększenie wiedzy rodziców w zakresie ochrony dzieci przed narażeniem na działanie dymu tytoniowego oraz kształtowanie świadomych, asertywnych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia, w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi.

Program ma za zadanie:

  1. Wykształcić umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.
  2. Wykształcić umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego.
  3. Zwiększyć wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.
  4. Zwiększyć poziom wiedzy na temat skutków palenia papierosów.
  5. Zwiększyć wrażliwość dzieci na miejsca, w których mogą być narażone na dym tytoniowy.
Produkty Ekolog

2. O programie „Skąd się biorą produkty…”

„Skąd się biorą produkty ekologiczne” to ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Grupa, do której skierowany jest program, to dzieci uczęszczające do przedszkoli w wieku 5-6 lat oraz młodsi.

Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

Główne założenie programu:

  • zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.
Nasi partnerzy
Skip to content