Ranek witamy od godziny 7:00
Zabawa swobodna , nawiązywanie kontaktów ,uczenie się sposobu odnoszenia się do kolegów, zabawy w kącikach zainteresowań. Prowadzenie obserwacji , działania wspomagające rozwój indywidualizacja pracy z dziećmi. Ćwiczenia poranne rozwijające sprawność ruchową.
II. CZĘŚĆ DNIA
O godzinie 8.30 do 9.00 Śniadanie
O godzinie 9:00-10:30 zajęcia programowe dla całej grupy poszerzające dotychczasową wiedzę.
Zajęcia wynikające z programu wychowania przedszkolnego .
Zajęcia plastyczno – techniczne , twórcze ,teatralne, muzyczne.
Zajęcia gimnastyczne
III. CZĘŚĆ DNIA
Od godziny 10:30 do 11:30
Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności , realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych.
Uczy sie podczas zabawy z rówieśnikami akceptować i szanować sposób myślenia i wybory innych.
IV CZĘŚĆ DNIA
Od godziny 11:30 do 12:00
Dziecko zaspokaja potrzebę ruchu i relaksu na świeżym powietrzu /spacery, wycieczki, zabawy sportowe z użyciem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy bieżne organizowane przez nauczyciela lub w małych zespołach.
Prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
O godzinie 12.00 – 12.30 - Obiad
V. CZĘŚĆ DNIA
Od godziny 13:00 do 13:20 – odpoczynek /wyciszanie sie przy muzyce relaksacyjnej , słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela lub słuchanych na kasetach CD/.
Od godziny 13:20 do 14:00
Zajęcia w kącikach edukacyjnych , sytuacje edukacyjne – zajęcia ze wsparciem nauczyciela
Karty zadaniowe stanowiące podstawową dokumentacje o rozwoju dziecka
Samodzielna praca ze wsparciem nauczyciela
Działalność o charakterze plastycznym, dramowym , muzycznym, ruchowym (W miarę możliwości na świeżym powietrzu ).
Od godziny 14:00 do 14:20 - podwieczorek
Od godziny 14:20 do 16:00- zajęcia popołudniowe.
Słuchanie bajek wybranych przez dzieci. Zajęcia w zespołach inspirowane przez nauczyciela.
Swobodna twórcza aktywność dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Czynności porządkowe.